Mapa zúčastněných škol

Mapa zúčastněných škol

O maratónu ...

U příležitosti týdnů s eTwinningem , které slaví celá Evropa, iniciovala ve dnech 20.-24.10.2008 česká Národní agentura pro eTwinning akci s názvem „eTwinningový maratón“.
V rámci maratónu vznikal štafetový příběh modrého a žlutého panáčka z loga eTwinning, kteří fiktivně cestovali po Česku a poznávali města, ve kterých se eTwinningové projekty vytvářejí. Kapitoly a fotografie z putování pak každá škola vkládala na internetovou stránku, která byla pro tuto akci připravena.

Úkolem každého zúčastněného týmu bylo vytvořit tedy část příběhu oputování a společně s fotografiemi z návštevy panáčků vložit text na tento blog.
Kromě stěžejní tvorby příběhu, připravili učitelé pro své žáky další aktivity, kterými chtěli namotivovat děti do práce na projektu a přiblížit jim Evropu a ICT nástroje, pomocí kterých v rámci projektů komunikují se svými partnery.


Cíle maratónu:
1. dobrý eTwinningový start do nového roku
2. pobavit se s eTwinningem
3. pomoci vytvořit si eTwinningové týmy na školách
4. vytvořit komunitu českých škol
5. naučit užívat blogy a jiné nástroje
6. nainspiruovat a namotivovat do projektové práce ve školním roce 2008/2009

Legenda o Modrém a Žlutém

Nebylo to tak dávno, ale dost dávno na to, aby z panáččího novorozeněte vyrostl dospělý panáček. Tak tenkrát se v Bruselu narodil panáček. A ne jeden, dva byli. Jeden žlutý a druhý modrý. Od mala strašně rádi cestovali a seznamovali se s cizími lidmi. Proto se také museli učit cizí jazyky, aby se všemi těmi lidmi domluvili. A protože se jim to tak líbilo, rozhodli se, že budou cestovat po Evropě a říkat všem žákům a studentům ve školách, aby se také učili jazyky a seznamovali se navzájem. Všude kam přijeli, si našli skupinku lidí, kteří jim slíbili, že v tom budou jejich novým kamarádům pomáhat. A tak vznikla Národní podpůrná střediska. Na své pouti zabloudili panáčkové i do České republiky. Slyšeli totiž, že jsou tu strašně fajn mladí lidé a že se chtějí moc přátelit s kamarády s ostatních zemí v Evropě. Přijeli právě včera a hned se pustili do pouti po naší zemi. A která místa že vlastně navštívili?

úterý 21. října 2008

Návštěva č. 9 ve Střední škole technické v Přerově

Žlutý a Modrý: „Ahoj! Právě jsme dorazili z Plzně a chystáme se navštívit Střední školu technickou v Přerově. Na této škole mají možnost se vzdělávat v několika oborech, ale my jsme si vybrali obor OPTIK, protože tam budou určitě hezká děvčata.“ A taky jo!



Panáčky čekala před školou uvítací delegace, filmaři i novináři, kteří vše pečlivě zaznamenali. A protože žáci se ve škole nejen učí, ale mají možnost si i vyzkoušet praxi, vyrazili naši hrdinové do dílen. Ale co to, tady se snad chystají psát písemku.
Žlutý:“Dobrý den vespolek, určitě vám nebude vadit malé vyrušení.“
Modrý: „Chtěli bychom se u vás něco naučit.“


Na této dílně se dělají brýle a na přístrojové různé optické součásti. A tak se vžili do role optika a vyzkoušeli si výrobu brýlí, broušení čoček a leštění těžítka. Vždyť v ČR jsou jen 2 školy, které se zabývají tímto oborem. Jako dárek oba dostali brýle.
Ž: „Konečně vypadáme jako inteligenti!“


M: „Jsem moc zvědavý, čím nás obdarují na další štaci!“
Ž.: „Jen si musíme dát dobrý pozor, abychom je cestou někde neztratili.“


M.: „A teď se vrhneme do sportu. Musíme taky přece udělat něco pro své zdraví a figuru. Hned vedle školy je zimní stadion, tak si půjdem zabruslit.“
Ž.: „ Nebo si radši dáme fotbal na školním hřišti?“
M.: „Už jsme se topili v Úpě, lezli na Sněžku, teď hokej, co nás čeká v dalším městě?“
Návštěva na této škole se jim moc líbila – přivítání před vchodem, práce (holky v tričkách a montérkách…… no to je něco, vřele doporučujeme) a na závěr povídání v učebně němčiny.



A přece dostali ještě jeden dárek – básničku. Jen je nějaké krátká, jakoby nedokončená. Pomozte básničku prodloužit a dokončit, ať mají na putování po českých školách co nejhezčí vzpomínku.


S modrým, žlutým cestujeme,
Básničku jim věnujeme
Ať je slunce nebo leje
Poznáváme české kraje.
Dobrodružství plná zem
A my jedem s úsměvem.






Žádné komentáře:

Jak pracovat s ...